انواع الکتروموتور

آشنایی با انواع الکتروموتور

انواع الکتروموتور صنعتی وپیشرفته

آشنایی با انواع الکتروموتور

آشنایی با انواع الکتروموتور در انتخاب آن اهمیت بسیار زیادی دارد. الکتروموتورها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها ویژگی ها و کاربردهای مختلفی دارند. به همین دلیل هر یک، در قسمتی از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. الکتروموتور نوعی دستگاه است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می سازد تا از این طریق باعث به حرکت درآمدن چرخ صنایع کشور شود. الکتروموتورها در زندگی روزمره اهمیت بسیار زیادی دارند. از این کالا در تمامی صنایعی که نیاز به حرکت دوار دارند استفاده می شود. در این بخش در مورد آشنایی با انواع الکتروموتور و ویژگی های هر یک از آن ها صحبت کنیم.

آشنایی با انواع الکتروموتور

انواع الکتروموتورها به سه دسته مختلف الکتروموتور جریان مستقیم، الکتروموتور جریان متناوب و الکتروموتور خاص تبدیل می شوند. هر یک از انواع الکتروموتورهایی که به آن ها اشاره شد، ویژگی ها و کاربردهای مختلفی دارند. در زمان خرید الکتروموتور به برند تولیدکننده آن توجه کنید. بی شک، کیفیت و مواد اولیه مرغوب در تولید انواع الکتروموتورهای مختلف موثر می باشند.

 

·        آشنایی با الکتروموتور جریان مستقیم

الکتروموتور جریان مستقیم یکی از انواع اساسی ترین و ابتدایی ترین نوع الکتروموتورها شناخته‌می شود. همانطور که از اسم آن مشخص است، این نوع الکتروموتور با جریان مستقیم عمل می کند. الکتروموتورهای جریان مستقیم دارای آرمیچر آهنربایی و همچنین استاتور هستند که باعث تغییر جریان‌شده و در نتیجه در ایجاد میدان مغناطیسی الکتروموتور بسیار موثر می باشند. این نوع الکتروموتور خود به انواع الکتروموتور دی سی سری، الکتروموتور جریان مستقیم شانت، الکتروموتور جریان مستقیم به کامپاند تقسیم می شود.

  1. الکتروموتورهای مستقیم سری: الکتروموتورهای مستقیم سری در هنگام راه اندازی نیاز به گشتاور بسیار بالایی دارند. به همین دلیل معمولا در صنایعی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که نیاز به گشتاورهای بالا داشته باشند. از این نوع الکتروموتور ها در ساخت جرثقیل های بسیار سنگین و همچنین آسانسورهای هیدرولیکی استفاده می شود. الکتروموتور مستقیم سری به نام الکتروموتور کششی نیز شناخته می شود. چرا که در ساختن وسایل نقلیه عمومی مثل مترو نیز به کار می‌ رود.

۲. الکتروموتور جریان مستقیم شانت: الکتروموتور جریان مستقیم شانت نوع دیگری از الکتروموتورهای مستقیم است که در زیر فشار سنگین آسیب می بیند. به همین دلیل می‌توان از آن در صنایعی که نیاز به فشارهای سنگین دارند استفاده کرد. از انواع الکتروموتور جریان مستقیم شانت در ساختار هواکش ها و دمنده های صنعتی استفاده می شود.

۳. الکتروموتور جریان مستقیم کامپاند: الکتروموتور جریان مستقیم کامپوند نوع دیگری از این نوع الکتروموتورها می باشد. این نوع الکتروموتور ترکیبی از الکتروموتور های سری و شانت می باشد که خود دارای دو نوع الکتروموتور کمپوند نقصانی و الکتروموتور کمپوند اضافی است. الکتروموتور کامپاند نقصانی در آزمایشگاه های تولید که نیاز به بار ثابت دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. الکتروموتورهای کامپاند اضافی نیز همراه با الکتروموتور سری مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً در دستگاه های تراشکاری از این نوع دستگاه استفاده می شود.

 

·        الکتروموتور های جریان متناوب

الکتروموتور های جریان متناوب دارای یک بخش ثابت به نام استاتور و یک بخش متحرک به نام روتور هستند که باعث ایجاد میدان مغناطیسی می شوند. میدان مغناطیسی باعث تغییر جهت و حرکت روتور می‌ گردد. این نوع الکتروموتور ها دارای ساختار بسیار ساده هستند، به همین دلیل نگهداری و تعمیر آن ها بسیار آسان تر است. معمولاً از این نوع الکتروموتور ها در صنایع و مصارف خانگی استفاده می گردد.

 

·        الکتروموتورهای خاص

از الکتروموتور های با جریان مستقیم و جریان متناوب زمانی استفاده می شود که نیاز به تبدیل انرژی به صورت پیوسته وجود داشته باشد. اما زمانی که نیاز به تولید انرژی به صورت دائم نیست، می‌ توان از الکتروموتورهای خاص استفاده کرد که با توجه به کارکرد و طراحی آن به انواع مختلف تقسیم می شوند.

تفاوت میان انواع الکتروموتورها

تفاوت میان انواع الکتروموتورها در انتخاب مناسب‌ ترین نوع آن بسیار حائز اهمیت است. موتورهای الکتریکی با جریان متناوب و موتورهای الکتریکی با جریان مستقیم در روش کنترل سرعت، میدان‌ های چرخشی مغناطیسی و نیز روش تولید گشتاور با یکدیگر متفاوت هستند. در هنگام خرید این نوع کالا به هدف خود از استفاده آن، توجه کنید تا الکتروموتور مناسب خود را تهیه کنید.

 

کاربردهای الکتروموتور

الکتروموتورها در تولید تجهیزات مختلف مانند دمنده ها، توربین‌ ها، فن‌ ها و پمپ‌ ها، ابزارآلات، کمپرسورها، ابزارهای برقی دینام، دستگاه‌ های نورد، انتقال دهنده‌ ها، کشتی‌ ها و کارخانه‌ های کاغذسازی کاربرد دارند. این نوع وسیله دارای یک دستگاه ضروری است که مانند تجهیزات تهویه و خنک‌ کننده عمل می‌ کند. به‌ همین دلیل در وسایل نقلیه موتوری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در حقیقت این نوع دستگاه‌ ها را می‌ توان یکی از اساسی ترین لوازم در تهیه انواع تجهیزات مربوط به تهویه و لوازم خانگی دانست. از این نوع دستگاه‌ ها در آسیاب‌ ها، کامیون‌ های چنگال، ویلچر، کلاچ و روبات نیز استفاده می‌ شود.

 

📞 برای موتورهای الکتریکی با کیفیت بالا با بازرگانی الکو تماس بگیرید! 🏭

به دنبال موتورهای الکتریکی درجه یک برای نیازهای صنعتی یا تجاری خود هستید؟ به تجارت الکو نگاه نکنید! با طیف گسترده ای از موتورهای الکتریکی قابل اعتماد و کارآمد، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

📞 امروز با ما با شماره 09921730153 تماس بگیرید تا در مورد نیازهای خود صحبت کرده و از تیم آگاه ما مشاوره تخصصی دریافت کنید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا راه حل کامل موتور متناسب با نیازهای خاص خود را پیدا کنید.

🌐 از وب سایت ما به آدرس elkosanat.com دیدن کنید تا مجموعه متنوع موتورهای الکتریکی ما را با مشخصات دقیق و اطلاعات محصول بررسی کنید. ما در تلاش هستیم تا موتورهای با بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار دهیم تا از عملکرد بهینه و طول عمر برنامه های شما اطمینان حاصل کنیم.

📷 ما را در اینستاگرام @elko_sanat دنبال کنید تا از آخرین روندهای صنعت، معرفی محصولات و تبلیغات هیجان انگیز مطلع شوید. به جامعه رو به رشد ما از مشتریان راضی و علاقه مندان به صنعت بپیوندید.

💬 به کانال پیام رسان ایتا ما @elko_sanat بپیوندید تا در بحث های بلادرنگ با کارشناسان ما شرکت کنید، سوال بپرسید و پاسخ های سریع دریافت کنید. ما برای بازخورد شما ارزش قائل هستیم و متعهد به ارائه خدمات استثنایی به مشتریان هستیم.

فرصت را از دست ندهید تا عملیات خود را با موتورهای الکتریکی ممتاز الکو صنعت بهبود بخشید. همین امروز با ما تماس بگیرید و تفاوت را از نزدیک تجربه کنید!

🏭 بازرگانی الکو
📞 تلفن: 09921730153
🌐 وب سایت: elkosanat.com
📷 اینستاگرام: @elko_sanat
💬 پیام رسان ایتا: @elko_sanat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =